fra internt styremøte onsdag 9. oktober 2019

Jan Roar Solås, Lars Erik Pettersen, Carl Jon Hansen, Tore Jan Clausen, Øystein Børresen, Kurt Østerberg og Georg Olsen og Tor M. Bakke.

Leiv Per Olsen

Formannen har 8/10 hasteinnkalt pr. telefon til orienterende møte om følgende sak:

Oppfølging av testamentarv
Formann Jan Roar Solås startet med å dele ut brev av 08.10.19 fra adv. Ole Johan Storaker som ble opplest i sin helhet. Styrets medlemmer undertegnet en fullmaktserklæring og ble videre forelagt søknadsskjema om konsesjonsfritak i utfylt stand som må undertegnes av formannen og deretter bekreftes av Lillesand kommune. Jfr. post 1, 2, 4a nr.1, 6 og 7.

Fritak av dokumentavgift og unngå dobbel omregistrering av bilen ble diskutert. Det var ønskelig med snarlig overføring av grunnbokshjemmel til boligeiendom

og ellers unngå skatt ved videresalg av denne.

Formannen tar ny kontakt med adv. Storaker og medbringer undertegna dokumenter i retur og meddeler styrets ønske om å avholde informasjonsmøte om saken førstkommende mandag.

Enstemmig vedtak:
1. Styret gir sitt samtykke til at grunnbokshjemmel til gnr. 97, bnr. 115 i Lillesand søkes overført til LSF snarest mulig.

Det bevilges midler til dekning av utgifter til tinglysingsgebyr og eventuell dokumentavgift dersom resultatet blir at søknad om fritak for avgiften avslås, slik at denne nødvendigvis må belastes LSF for å kunne iverksette hjemmelsoverføring av boligeiendommen.

Styret godkjenner at innbo/løsøre, som er spesifisert på tidligere utarbeidet liste, kan og skal gis bort til sleksarvingene.

2. Sekretæren innkaller til informasjonsmøte om saken mandag 14.10 kl.19.00

Møtet ble satt kl. 12.30 og hevet kl. 13.45