Resized_Screenshot_20220219-205833_Photos_2159647477560

Begravelse fra vestre Moland kirke den 04.03.2022 kl13.00

Seilasen er slutt Roald og vi er alle samlet for å ta farvel

Under Dagens navn i fedrelandsvennen lørdag 9 desember 2006 da du fylte 70 år var overskriften

Med salt vann i blodet

Denne påstanden kan alle som kjente deg skrive under på.

Ja Roald   er det noe som er sikker så er det at du elsket sjøen og havet.

Du var levende interessert i maritimt arbeide og historie

Du gikk gradene ombord og av slutte sjømanns karrieren som overstyrmann,

Lillesand sjømannsforening var heldige da vi fikk deg med på laget.

I sjømannsforeningen skjønte medlemmene fort —at her var en person med den rette innstillingen altså et formanns emne.

Forman i foreningen ble du— og gjorde en fantastisk jobb, med ditt gode humør og lune humor.

Det var du som fikk di mest verdifulle seilskutebildene renset og restaurert etter mange år i sterk tobakks røk i foreningens lokaler

Vi husker fyrstikkene eskene som du introdusert for salg.

Ikke å forglemme Lillesands seilskute flåte som du sammen med Thorbjørn laget nummererte trykke av for også for salg

Dette gav et positive bidrag til økonomien i LSF.

Mange hadde gleden av bysse telegrammet som du trofast sendt ut til medlemmene i din tid som formann.

Du var med på oppstarten av Koret vårt Hermanos og

Du beholdt sanggleden til siste øvelsene du var med på dag før Norgestengte ned si ste gang, som ikke er så lenge siden.

For ditt bidrag til foreningen ble du tildelt Æresmedlemskap i februar 2017 noe som vi skjønte at du satte stor pris på

Vi vil husker deg Roald.   Som tidligere formann, gledesspreder, korsanger sanger, forfatter av bysse telegram, og mentor.

Fred over ditt minne.

18_sa_lange_skutan_kan_ga

roald

Vi husker deg Roald. Som tidligere formann, gledesspreder, sanger, forfatter av bysse telegram, og mentor.