fra styremøte fredag 24. april 2020

Tilstede:
Jan Roar Solås, Carl Jon Hansen, Lars Erik Pettersen, Øystein Børresen, Leiv Per Olsen, Georg Olsen og Tor M. Bakke.

Forfall:
Tore Jan Clausen og Kurt Østerberg

Formannen innkalte i dag pr. telefon til hastemøte senere samme dag.

Møtet ble satt kl.14.00

Formannen åpnet med å ønske velkommen og innledet med en kort orientering om tidligere vedtak i saken om testamentarisk arv, senest i styremøte 14. april.

Foranledningen til møtet var at adv. Storaker hadde mottatt et tilbud om minnelig ordning fra adv. Solberg – Jacobsen som representerer vår motpart Frode Oland.

På anmodning møtte adv. Storaker kl. 14.05 for å gi styret en nærmere orientering.

Sak nr. 1 – Testamentarisk arv – info og videre fremdrift
Adv. Storaker viste til mottatt tilbud pr. e-post 17. april fra Frode Oland v/ adv. Solberg-Jacobsen basert på en minnelig ordning der Frode Oland tilkommer 1/3 del av nettoarven. Samme tilbud er sendt adv. Hagen som representerer slekts-arvingene. Fristen for tilsvar, opprinnelig på en uke, er senere forelenget til fredag 8. mai.

Adv. Storaker delte ut notat datert 20. april, senere justert 24. april, bilagt utkast til aksept på tilbudet om minnelig ordning på nærmere betingelser som fremgår under 5. punkter. Begge dokumenter ble opplest i møte.

Notatet omhandlet en punktvis gjennomgang av hhv. nettoarv og fordeling i hht. tilbud, alternative valgmuligheter, momenter ved avgjørelsen og sist men ikke minst forholdet til boet/slektsarvingene v/ adv Hagen. Viktigheten av et etterlyst svar fra adv. Hagen om slektsarvingenes standpunkt til saken, før fristen utløper 8. mai, ble diskutert. Forøvrig fremkom andre spørsmål som ble besvart.

Enstemmig vedtak:
Styret aksepterer tilbud fra adv. Solberg-Jacobsen av 17. april i hht. fremlagt forslag til aksept fra adv. Storaker.

Aksepten sendes innen fristen 8. mai.

Adv. Storaker kommer tilbake til saken om det kommer tilbakemelding fra adv. Hagen innen fristens utløp 8. mai kl. 12.00.

Møtet hevet kl. 15.35

Tor M. Bakke
sekr.